onsdag 5 februari 2014

Video-hälsning och brev från Ruth i Norge (peppar och salt-tiken)



Hei Jonna

Ruth har litt lang pels, men det er så kaldt her at jeg ikke vil fjerne den før om en måned. Jeg klipper litt i ansiktet og på beina.

Hun er også litt for tykk. Hun var hos naboen og stjal et gammelt brød i går.  

Ruth har blitt et medlem av familien. Hun er glad i barna og leker mye med dem. Vi er veldig glad i henne!

Hun kan være veldig beskyttende og er generelt veldig skeptisk til fremmede mennesker og hunder. Hun både bjeffer og knurrer. Hun har blitt bedre, og etter hvert som hun blir mer voksen og trygg på seg selv tror jeg hun roer seg ned.

Når jeg sammenligner henne med andre hunder på samme alder syns jeg hun er flink til å komme når man roper og ta kommandoer som «sitt» og «bli».  Men, hun krever en mye mer bestemthet enn andre raser. («Jag har faktisk inte lust med det just nu!» (hun snakker selvsagt svensk!))

Ruth er helt romsren og gnager ikke på sko. Hun har faktisk ikke ødelagt noe. Vi gir henne en vedkubbe når hun trenger å gnage, det syns hun er helt topp. Nå er det to eller tre melketenner igjen.

Vi er veldig fornøyd med Ruth. Hun er et flott familiemedlem og en topp tur kamerat.

Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar