torsdag 23 augusti 2012

Sommarbilder på Selma (Gucci)

Selma bor i Mariestad numera.
Så här skriver Jenny (Selmas "lill-matte"): "Hej, 
Här kommer lite sommarbilder på Selma.
Hon är en riktig badkruka (likt sin mamma) så de bilderna på en blöt lite råtta, är Selma som har busat runt i blött gräs:)
Bilden på fåren är precis intill hennes hem. De är såååå spännande och tackorna tycks tro att hon tillhör familjen.

Världens härligaste hund med ett väldigt trevligt temperament. Alla vi träffar tycker att hon är sååå fin.
Mamma träffade en dam, som har en hund från Selmas pappas kennel, hon sa att Selma är ngt speciellt (precis som om vi inte visste detta innan;) ).
Nu har mamma börjat lydnad och jag har sagt till henne att när hon blir lite äldre vore agility något att tänka på.
Har för mig att man inte ska börja förrän de är vid 2 års ålder..?"


Här får vi se vad stilig hon blivit - blivande utställningshund? Det ser ut som hon tränar på utställningspose. Hon har blivit snyggt klippt, tycker jag!












Cha-Cha är min första hund så när jag fick henne var det lite "try and error". Jag märkte ganska snart att bestraffning liksom inte alls var hennes grej (inte min heller egentligen), hon bara tittade på mig och sa med ögonen att "du jag är så trygg i mig själv och jag vet ju att du älskar mig, så lite skäll kan jag ta, det biter inte på mig"
Godis och beröm funkar på Cha-Cha. Schnauzrar har ju den där strävheten, självständigheten som i alla flesta fall är så bra och skön. Jag märkte också att de flesta sakerna som jag tyckte var lite jobbiga med henne växte bort när hon var äldre utan att jag behövde göra något. Mitt bästa tips: Ägna TID åt din hund och bygg upp ett förtroende. Hunden VILL tjäna dig.

Ps. Hunden ska vara 1,5 år för att få gå agility-kurs, men man kan ju träna lite hemma. Hoppa upp på stenar, gå balansgång på liggande stammar - med lite godis funkar det mesta. /Jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar