torsdag 29 augusti 2013

Valpen som inte ville sova

Cha-Cha har just diat och valparna leker en stund och däremellan gör sina behov. Matte torkar och plockar upp innan små tassar kliver i det.Efter tio minuter droppar en efter en av valparna av och lägger sig i sovlådan, alla utom Shogun. Han följer efter mig ut i hallen, halkar runt på den hala parketten. Jag sätter på kaffe och följer honom med blicken. Cha-Cha försöker leka med honom och Shogun protesterar inte men blir mest runtförd några varv med hennes nos.
Nu måste du väl vara trött tänker jag och går och lägger honom i valplådan, men strax därpå är han i hallen igen och tittar på mig. Shogun sätter sig vid mina fötter och biter i byxbenen. Jag tar upp honom och han pressar in nosen i armhålan och somnar. Jag får en affärsidé, valpsele finns väl ändå inte på marknaden?! ;D Då skulle jag kunna gå omkring med några valpar och ändå har händerna fria. En sele med flera fack, ett fack för varje valp. Men så kommer jag på hur fort de växer ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar